2015. június 22., hétfő

Hét fő ellentét - Szerénység

Sorozat függő létemre ismét egy írás-sorozattal foglak megsorozni... :D 
Mostanában engem minden, de tényleg minden a legvisszataszítóbb dolgok is inspirálnak. Ezt a sorozatot a hét fő bűn inspirálta, de nem a bűnökről lesz szó, hanem az egyes negatív viselkedések ellentéteit veszem górcső alá. Úgy gondolom, hogy aki normális és átlagos ember, az követ el hibákat és van egy habitusa, ami az emberi gyarlósághoz és hibázáshoz tartozik. Nem vagyunk tökéletesek, de azért törekszünk mindannyian a jobbra.

Az első ilyen ellentét a szerénység. Ez a kevélység ellentétje, minden fő bűn eredete állítólag. 
Ki a szerény? Aki nem hivalkodik azzal amije van. Ismerünk szerintem olyan embereket, akik még a semmivel is tudnak dicsekedni. Nem tudom, hogy vagy vele, de sokszor engem ez halálra idegesít, mert nem értem mi értelme.
Aki szerény, nem biztos, hogy csöndes és a sarokba visszahúzódó. Inkább fogalmazzunk úgy, hogy teret ad udvariasan a többieknek, de a saját területén nagyon is kreatív és inspiratív. 
A szerénységből ki tud nőni, minden olyan jó tulajdonság, amire egy boldog élethez szükségünk lehet. Úgy fogalmaznék, hogy "minden jó alapja" . Ebből ered a békesség, az öröm, az elégedettség és szerintem aki ezekkel bír az boldog és, aki boldog annak teljes az élete.
Ahogyan eddig tapasztaltam, mindig azok a leghangosabbak, akik túl akarják kiabálni a zajt és a káoszt, ami az életükben van. A látszatra hajtanak. A csöndben dolgozók; pedig szerényen hozzák az eredményeiket és olyan alázattal képesek beszélni a fantasztikus életükről, munkájukról vagy épp egy másik emberről teljes lelkesedéssel; hogy leesik az állad.
Szerintem érdemes kicsit elmerengeni ezen, mert sokszor a legszerényebb emberek tudnak meglepni akár a közvetlen környezetünkben.
Most szándékosan nem megyek bele mélyebben ebbe a témában, mert mint a hét fő bűn, ugyan úgy a hét fő ellentét és összefügg egymással és nem nagyon lehet őket elválasztani egymástól. A szerénységgel például elég szorosan kötődik a mértékletesség. A következő részben erről fogok kicsit írni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése