2014. április 26., szombat

Elhagyhatatlan


Önkormányzaton az egyik ügyintéző ablaknál.
- Születési anyakönyvi kivonat, házassági anyakönyvi kivonat, ezt a csekket be kell majd fizetnie. Hozza magával a személyi igazolványát vagy a vezetési engedélyét vagy az útlevelét és a lakcímkártyáját. – sorolta az ügyintéző hölgy az ablak mögül. Én meg csak bámultam és próbáltam megjegyezni a hirtelen rám zúduló információ halmazt. Aztán visszakérdeztem:
- Lenne szíves ezt nekem leírni egy cetlire?
- Nem fogja elhagyni?-kérdezett vissza az ügyintéző.
- Sajnos olyan betegségben szenvedek, hogy képtelen vagyok elhagyni bármit is. Mindig pontosan és élesen emlékszem, mit hova teszek el; gyerekkoromtól kezdve. Ha elrejtettem egy kis dugi pénzt, hogy majd egyszer örüljek ha megtalálom…az sem ment. Rögtön tudtam hol van mihelyst szükségem volt rá. Semmit nem tudok elhagyni, még a múltamban lévő rossz emlékeket sem, amiket pedig jobb lenne elfelejteni és hagynának nyugodni. Régi hibákat, vétségeket, amiket oly sokan csak cipelünk magunkkal, ott, legbelül valahol a lelkünk mélyén eltemetve, amelyek néha előjönnek éjszakánként álmainkban és kísértenek. Van hogy nappal ötlik a fejünkbe, de akkor el tudjuk hessegetni a napi problémáinkkal.
Hogy van ez? Mikor szabadulunk tőle? Egyáltalán lehet?

A megbocsátás segítene?



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése