2014. június 16., hétfő

Ki vagy TE?


Sokan kérdezik, hogy miért foglalkozom önfejlesztéssel... Nos erre itt nem fogok válaszolni! :D
De hogy miért érdemes? Arra IGEN!
Először is tisztáznod kell magadban pár dolgot. Te tudod, hogy valójában ki vagy? (nem a nevedre vagy a szakmádra vagy egyéb "rád aggatott", "felvett" dolgokra kell gondolni) Szerintem több kérdést nem is teszek fel, mert mikor én találkoztam ezzel a kérdéssel nem tudtam rá válaszolni. Az igazat megvallva még mindig nem vagyok biztos a válaszban.
Másodszor meg kell figyelni magunkat, hogy mire hogyan reagálunk.Mennyire vagyunk magunkkal őszinték. Ha fáj valami, az miért fáj és itt nem valamilyen veszteségre gondolok.
Mondjuk konfliktus során hogyan viselkedsz, vagy egy hajléktalan láttán aki kéreget, stb. Bizonyos eseményekben ahol gyorsan kell reagálni mit teszel? Lefagysz vagy cselekszel? Most kisarkítom a dolgokat, azért, hogy jobban megértsd mire akarok kilyukadni...!
Hogyan viselkedsz másokkal?Toleráns vagy, vagy türelmetlen? Elfogadod a másikat vagy változtatni akarsz rajta? Magadon könnyebben tudsz, még ha az elején nehéz is alkalmazkodóbbnak lenni.
Azt gondolom, hogy érdemes magadat jobban megismerni, mert ezáltal talán másokhoz is könnyebben fogsz viszonyulni. Lehet, hogy sok könyvet el kell ehhez olvasnunk (igen nekem is). Ez egy folyamatos folyamat, ez benne az izgalmas és kalandos. Főleg akkor ha tágítod a komfort zónádat (erről is írok majd). Nem is tudod mi mindenre vagy képes, amíg minden könnyen megy, a legtöbben az első nehézség láttán feladják, vagy az első "kudarcocska" után. Ezek mind abból adódnak, hogy nem ismerik magukat. Addig nem fog menni, amíg nem bízunk önmagunkban. Az önbizalom kiépítése is valamennyire személyiségfejlesztés útján bővíthető, illetve ha valakinek abszolút nincs akkor megtanulható. Bárki gondolhatja, hogy ez baromság, nekik keserűbb lesz az életük ezt garantálom. Látok ilyen embereket, és hiába is vagyok empatikus és lojális nem tudok rajtuk segíteni és a változást nekik kell akarni.
Igazából akkor haladunk jó úton, amikor már nem igazán érdekel mások véleménye és a körülmények sem határozzák meg a gondolkodás módunkat. Igaz még nem kaptam negatív kritikát a blogommal kapcsolatosan, de higgyétek el semmi pénzért és senki kedvéért nem hagynám abba, mert nekem örömöt okoz, hogy írhatok ilyen dolgokról. Ráléptem egy útra, ami hosszúnak ígérkezik, de szerintem kitartással, hittel és lelkesedéssel el fogok jutni, ahova szeretnék és azzá fogok válni akivé kell válnom.


Ha tetszett a bejegyzés like-old és oszd meg ismerőseiddel. Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz, mert van, amit csak ott osztok meg. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése