2014. június 21., szombat

Komfort zóna


Ahogyan ígértem, írok a komfort zónáról is. Elég egyértelmű és beszédes ez a név. Ez mindenkinek az a tűrés határa, amelyen belül jól érzi magát. Itt vannak a szeretem dolgok, el vagyunk benne, mint befőtt a polcon, semmi extra.


Ami ezen a komfort zónán kívül van: a nem szeretem dolgok, adrenalin tröszt, izgulás, izgalom. Ezen kívül kezdődik az élet!
Olyan ez mint egy határvonal. Ha belül maradsz sosem tudhatod meg mire vagy képes és semmi extra élményed nem lesz. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy rossz lesz az életed, hanem azt, hogy fantasztikus dolgokról maradhatsz le. A jó hírem pedig az, hogy a komfort zóna határvonalai tágíthatóak.
Mielőtt kilépnél belőle az adrenalin szinted megemelkedik, izzadsz, remegsz... olyan ez mint az első szerelem! Ha pedig túl vagy rajta eufórikus érzés, érzed ahogy lüktet még az izgalom benned.
Amikor elkezdtem a komfort zónám határait feszegetni, hát nekem nagyon nehezen ment, de érdemes volt azt a bizonyos első lépést megtennem. Az első ilyennél éreztem azt a flow érzést amiről már írtam... szinte megteltem energiával, pezsgett a vérem... Természetesen ez az érzés csak az elsőnél volt, a többinél már nem, hiszen már rutinom lett benne azaz kitágult a komfort zónám.
Elmondom hogyan működik ez a zóna: amikor valami újat kell gyakorlatban elsajátítani eleinte izgulunk nehogy elrontsuk, aztán amikor egyre többet csináljuk már játszva megy. Komfort zónán belül lesz.
Egyébként az extrém sportok is hasonlóan hatnak a szervezetre.


Azért mondom, hogy a komfort zónán kívül kezdődik az élet, mert majd az álmod tervének megvalósítása közben át kell lépned, meg kell tenned olyan dolgokat amiket egyébként nem szoktál vagy nem szeretsz. Ez is ÁR lehet, amit meg kell fizetni.DE!!! A végén úgy is azt fogod mondani, hogy megérte! :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése